Маленькие рассказы на английском. Рассказы на английском языке

Короткие рассказы на английском языке (short English stories)- адаптированные и в оригинале. Для начинающих, продолжающих и совершенствующихся. Для тех, кто только начинает изучение английского языка или тех, кто не хочет забыть его. Лучшие рассказы английских и американских писателей с захватывающими сюжетами особенно подойдут тем, кто изучает английский язык самостоятельно.

Если Вы заглянули на эту страничку, дорогой читатель, значит Вы хотите прочитать что-нибудь на английском языке. Вы можете выбрать книгу, рассказ или небольшое произведение , а заодно и посмотреть его экранизацию. Давайте вместе совершим путешествие во времени, скажем, в век XVIII, познакомимся с эпохой, ее типичными характерами, а заодно и с величайшими писателями, которые жили в то время. Они говорят с нами через несколько веков, вложив слова в уста героев своих произведений. Хорошая книга — понятие относительное. Ведь вкусы у нас разные, поэтому и произведения на нашем сайте Вы найдете разные. Однако несомненно одно — все книги, которые мы предлагаем, достойны того, чтобы их читать. Ведь это не просто лучшие книги на английском языке — это классика английской и американской литературы. Итак, открываем книгу и отправляемся в другой мир. Не потеряйтесь!

Здравствуйте, друзья. Если вы только начинаете учить английский, то один из способов сформировать базу английского — это учить тексты и диалоги. В начале вам нужно брать максимально .

Как работать с английскими текстами:

1. Берите английский текст с аудио. Важно, чтоб диктор правильно и четко читал его в умеренном темпе.

2. Переведите текст, чтоб было все понятно. У вас будет несколько десятков незнакомых слов. В начале это нормально.

3. Прослушайте аудио вариант английского текста столько раз, сколько потребуется, чтобы запомнить его.

4. Читайте текст с опорой на аудио. Вам важно правильно читать слова и помнить их правильную звуковую форму. Важно сразу запоминать правильно. Потому что слово — это его правильное написание, звучание и прочтение.

5. Выучите текст наизусть. Постарайтесь говорить его по памяти, в том же темпе, что и диктор. Вначале будет сложно это сделать, но вы должны приучать свои органы речи говорить по английски, как англоговорящие люди.

Чем больше английских текстов вы проработаете, тем лучше. Если вы проработаете хотя бы 50-100 английских текстов, то вы уже сможете говорить на английском.

Вы можете работать с текстами прямо сейчас. Посмотрите эти видео уроки формата простой английский текст плюс аудио.

Вы можете распечатать эти тексты, но не забудьте, что переписать их от руки — это тоже хорошая тренировка.

Английский тексты для начинающих

1. Планы на отпуск/каникулы
2. Интервью
3. Письмо из Дублина
4. История Интернета
5. Миллионеры.
6. День в школе
7. Интервью на радио.
8.Подарок на день рождения.

1. Holiday plans
I’m going on holiday to Mexico next Friday, so next week’s very busy.
On Monday I’m collecting my tickets from the travel agent.
I’m going on holiday with my friends Ed and Lucy, so on Tuesday I’m meeting them after work and we are going shopping.
On Wednesday I’m seeing the doctor an 11 o’clock, then I’m having lunch with my mum.
On Thursday I’m leaving work early and I’m packing. I’m taking just a bag and a rucksack.
Then it’s Friday. Friday is the big day! At six thirty in the morning I’m going by taxi to the airport. I’m meeting Ed and Lucy there and at nine thirty we are flying to Mexico City.
I’m very excited!

2. Interview
— This is a very beautiful house.
— Thank you. I like it very much, too.
— Celine, you’re American. Why do you live here in London?
— Because I just love it here! The people are fantastic! I love them! And of course, my husband, Charles, is English, and I love him, too!
— That’s a very nice photo. Who are they?
— My sons. That’s Matt, and that’s Jack. They go to school here. My daughter’s at school in the US. Her name’s Lisa-Marie.
— Why does Lisa-Marie go to school in the US?
— Because she lives with her father. My first husband, you know, the actor Dan Brat. I hate him and all his movies. I never watch them.
— I see. And does Lisa-Marie visit you?
— Oh, yes. She visits me every vacation. She’s here with me now.
— And is this a photo of you and Charles?
— Oh, yes. It’s us in Hawaii. It’s our wedding. We’re so happy together!

3. A letter from Dublin
Dear Alan,
We’re on holiday in Dublin this week. Our hotel is very nice – old and comfortable. The people are very friendly, and the food is delicious. Irish music is good, and the beer is lovely!
Dublin is beautiful. It’s a big city with a lot of old buildings, and it isn’t expensive. The weather is horrible! It’s wet and it’s cold.
See you soon.
Love. Dona and Sergio (your Italian students).

4. The history of the Internet
It’s history
The Internet started in the 1960s. The United States Department of Defense started it because they wanted a computer network to help the American military. In the 1970s scientists worked on it.

Then in the 1980s telephone companies made in possible to communicate on the computer network in many more countries. An international computer language was born, and the Net went worldwide.
What can it do?
You can use the Internet for many things. You can buy a car or a house; you can book a holiday; you can watch a video; you can read an Australian newspaper or a Japanese magazine; you can buy books and CDs from North and South America; you can play chess with a partner in Moscow; or you can just chat to people from all over the world. The list is endless

5. Millionaires
We’re millionaires
In August 1999 three friends, Jacques Proust, Guy Fadat and Franqois Leclerc were on holiday in the town of Laraque in France. On Sunday they went shopping in the market and they saw a dirty, old painting of the Virgin Mary. They bought it for 1400 francs and they took it to Paris. In Paris an expert said that the painting was by Leonardo da Vinchi and it was worth 500 000 000 francs. The man in Laraque market said: “I was happy to sell the painting but now I’m very upset. I don’t want to think about it!”

6. A schoolday
Well, on schooldays I get up at 7:45. I have breakfast at 8 and I go to school at 8:30. I have lunch in school with my friends, that’s at 12:50 – it’s early in our school. I leave school at 3:30 in the afternoon and I walk home with my friends. I get home at 4:30. I go to bed at 11 o’clock on schooldays, but not at the weekends.

7. Radio interview
— What are you doing here in Milan, Sadie?
— I’m working. There is a big fashion show here.
— Are you staying in a hotel?
— No, I’m not. I’m staying with friends.
— Are you having a good time in Milan?
— Yes, I’m. I’m enjoying it very much.
— Now, Sadie, tell the listeners. What are you wearing now?
— I’m not wearing anything special! I’m just wearing jeans and a T-shirt.
— Thank you, Sadie. It was nice to talk to you.
— Thank you.

8. A present for a birthday
Suzanne
What would I like for my birthday? That’s easy. I’d like to have breakfast in bed. With the newspapers. And in the evening I’d like to go to the theatre.
Tom
Well, I’d like a new computer, because my computer is so old that the new programs don’t work on it. And then in the evening I’d like to go to a good restaurant. I don’t mind if it’s Italian, French, Chinese or Indian. Just good food.
Alice
I don’t have a mobile phone and all my friends have one, so what I’d really like is my own mobile. They aren’t expensive these days. And in the evening I’d like to go out with all my friends and have a great time!

Которые полезно прочитать как взрослым, так и детям. Эти истории весьма поучительны, в конце каждой из них изложена мораль. Для тех, кому пока даже такие простые тексты переводить сложно, представлен перевод. Скорее всего, вы уже слышали похожие сказки на русском языке, поэтому вам будет проще понять их смысл.

The Ant and the Grasshopper

In a field one summer’s day a Grasshopper was hopping about, chirping and singing to its heart’s content. An Ant passed by, bearing along with great effort an ear of corn he was taking to the nest.

«Why not come and chat with me,» said the Grasshopper, «instead of toiling and moiling away?» «I am helping to lay up food for the winter,» said the Ant, «and recommend you to do the same.» «Why bother about winter?» said the Grasshopper; «we have got plenty of food at present.»

But the Ant went on its way and continued its toil. When the winter came the Grasshopper found itself dying of hunger, while it saw the ants distributing, every day, corn and grain from the stores they had collected in the summer.
Then the Grasshopper knew..

MORAL : Work today and you can reap the benefits tomorrow.

Муравей и кузнечик

На поле солнечным днем прыгал, щебетал и пел сколь душе угодно кузнечик. Мимо проходил муравей, тащивший с огромным усилием кукурузный початок к себе домой.

«Почему бы не подойти ко мне и не поболтать, – сказал кузнечик, – вместо того, чтобы так напрягаться?» «Я помогаю делать запасы на зиму, – сказал муравей, – я и тебе советую делать то же самое». «Зачем тревожиться о зиме? – сказал кузнечик, – У нас много еды в настоящий момент».

Но муравей делал свое дело и продолжал свой тяжелый труд. Когда наступила зима, кузнечик буквально умирал с голода, видя, как муравьи каждый день распределяют кукурузу и зерно из своих запасов, которые они собирали летом.
Тогда кузнечик понял…

Мораль : Работай сегодня, и ты сможешь пожинать плоды завтра.

The Lion and the Mouse

Once when a Lion was asleep, a little Mouse began running up and down upon him. This soon wakened the Lion, who placed his huge paw upon him and opened his big jaws to swallow him.

«Pardon, O King!» cried the little Mouse, «Forgive me this time. I shall never repeat it and I shall never forget your kindness. And who knows, but I may be able to do you a good turn one of these days?»

The Lion was so tickled at the idea of the Mouse being able to help him, that he lifted up his paw and let him go.

Sometime later a few hunters captured the King and tied him to a tree while they went in search of a wagon to carry him on.

Just then the little Mouse happened to pass by, and seeing the sad plight in which the Lion was, ran up to him and soon gnawed away the ropes that bound the King of the Beasts. «Was I not right?» said the little Mouse, very happy to help the Lion.

MORAL : Little friends may prove great friends.

Лев и мышонок

Однажды, когда лев уснул, по нему начала бегать маленький мышонок. Вскоре он разбудил льва, который поймал его своей огромной лапой и открыл челюсть, чтобы его проглотить.

«Простите, о король! – зарыдал мышонок, – Простите меня в этот раз. Этого больше никогда не повторится, и я никогда не забуду Вашу доброту. И как знать, может быть, однажды я смогу также сделать для Вас что-то хорошее.»

Льва так развеселила идея, что мышонок сможет ему как-то помочь, что он поднял свою лапу и отпустил его.

Несколькими днями позже охотники поймали короля и привязали его к дереву, пока искали повозку, куда можно его поместить.

Как раз тогда случилось так, что мимо пробегал мышонок, он увидел то затруднительное положение, в котором пребывал лев, подбежал к нему и быстро перегрыз веревки, которые связывали царя зверей. «Разве я был не прав?» – сказал мышонок, радостный оттого, что помог льву.

Мораль : Маленькие друзья могут оказаться замечательными друзьями.

The Goose that laid the Golden Eggs

Once upon a time, a man and his wife had the good fortune to have a goose which laid a golden egg every day. Lucky though they were, they soon began to think they were not getting rich fast enough.

They imagined that if the bird must be able to lay golden eggs, its insides must be made of gold. And they thought that if they could get all that precious metal at once, they would get mighty rich very soon. So the man and his wife decided to kill the bird.

However, upon cutting the goose open, they were shocked to find that its innards were like that of any other goose!

MORAL : Think before you act.

Гусь, который откладывал золотые яйца

Как-то раз одному мужчине и его жене посчастливилось иметь гуся, который каждый день откладывал золотое яйцо. Несмотря на такую большую удачу, вскоре они начали думать о том, что так они не разбогатеют достаточно быстро.

Они представили, что, если птица может откладывать золотые яйца, то ее внутренности, должно быть, также состоят из золота. И они подумали, что, если они смогут получить весь этот драгоценный металл сразу, то уже очень скоро они станут чрезвычайно богаты. Так мужчина и его жена решили убить птицу.

Однако, когда они вскрыли гуся, то с большим потрясением обнаружили, что его внутренности были такими же, как и любого другого гуся.

Мораль : Думай перед тем, как делать .

Если вам понравились эти рассказы, то можете почитать еще одну интересную . Не забудьте предложить почитать подобные истории своим детям, которые изучают английский. Им понравится такой ненавязчивый способ освоения нового языка.

А вот 45-минутный сборник сказок с субтитрами.

Привет друзья. Многие преподаватели включают самостоятельное внеклассное чтение в свою программу обучения. Некоторые задают чтение отрывков из классических произведений или адаптированных версий книг, но гораздо лучше для этой цели подойдут короткие рассказы, которые можно распечатать и раздать ученикам.

The boy was soaking wet. He was standing in a puddle of water. His clothes hung heavy on his body. Suddenly, a sharp razor-like slither of white light blazed above his head and a gravelly rumbling echoed in his ears. Then came another downpour. He pulled his jacket tightly ...

Long, long ago, in the winter-time, when the snowflakes were falling like little white feathers from the sky, a beautiful Queen sat beside her window, which was framed in black ebony, and stitched. As she worked, she looked sometimes at the falling snow, and so it happened that she pricked ...

In old days, it was believed that the seventh son, in a family of sons, was a conjurer by nature, and that he could work wonders like the fairies and cure diseases better than any doctor. If he were the seventh son of a seventh son, he was himself ...

Down below there was only a vast white sea of clouds. Above there was the sun, and the sun was white like the clouds, because it is never yellow when one looks at it from high in the air. He was still flying the Spitfire.* His right hand was on ...

JACK SELLS THE COW Once upon a time there was a poor widow who lived in a little cottage with her only son Jack. Jack was a giddy, thoughtless boy, but very kind-hearted and affectionate. There had been a hard winter, and after it the poor woman had suffered from ...

В современном мире английский язык, наряду с китайским и испанским, является самым распространенным языком в мире. Поэтому совершенно очевидна необходимость изучения английского, который может пригодиться в разных сферах человеческой деятельности – работа, путешествия или даже переезд в другую страну.

Изучать английский язык нужно и важно, причем начиная со школьной скамьи. Но если по каким-то причинам этого сделать не удалось в школьном возрасте, то не стоит отчаиваться, начать можно в любой момент.

Каждый язык состоит из нескольких аспектов:

  • грамматика,
  • лексика
  • произношение.

Не имея в запасе хотя бы одной части, нельзя говорить о хорошем владении языком. Наиболее эффективной методикой изучения является перевод текстов как с английского на русский, так и наоборот.

В ходе перевода человек запоминает грамматические конструкции, характерные для данного языка, пополняет словарный запас лексикой и отдельными фразами, которые затем может использовать в разговоре, а также тренируется читать слова и усваивает правила произношения. Для каждой возрастной группы подбираются индивидуальные тексты , согласно специфике мышления.

Тексты для детей

ВАЖНО: тексты для детей должны быть небольшие по объему, поэтому нельзя заставлять читать ребенка несколько страниц в день. Лучше делать все постепенно и качественно.

Пример 1

My name is Lena. I’m 6 years old. Every day I wake up at 6 o’clock and wash up. I brush my teeth, my hair and have a breakfast. My mother works every day too, so she cooks my meal. My father is a policeman. He usually listens to the radio and drinks coffee. We have a dog. Its name is Holy. We are a small and happy family.

Меня зовут Лена. Мне 6 лет. Каждый день я встаю в шесть часов и умываюсь. Я чищу свои зубы, мою голову и завтракаю. Моя мама тоже работает каждый день, поэтому она готовит мне еду. Мой папа полицейский. Он обычно слушает радио и пьет кофе. У нас есть собака. Ее имя Холи. Мы маленькая и счастливая семья.

Упражнения к тексту:

  • Вставьте нужную форму глагола to be:
1) My name … Lisa. 4) We … a happy family.
2) I … 7 years old. 5) Martin … a pupil.
3) My mother … a teacher. 6) I … Olya.
  • Выпишите все существительные с переводом. Например: name – имя и т.д.

Пример 2

Good morning! My name is Katya, I’m 8 years old. I live in a big house. There are many toys and balls. I have a big family – my father, mother, sister and grandmother. My sister’s name is Isabella, she is 3 years old. I like to play with her. My grandmother is old, so she is clever. We talk every evening. I don’t go to school now, because I have holidays, so I play with my puppies.

Доброе утро! Меня зовут Катя, мне 8 лет. Я живу в большом доме. Здесь много игрушек и мячей. У меня большая семья – моя мама, папа, сестра и бабушка. Мою сестру зовут Изабелла, ей 3 года. Мне нравится играть с ней. Моя бабушка старая, поэтому она умная. Мы разговариваем каждый вечер. Я не хожу в школу сейчас, потому что у меня каникулы, поэтому я играю со своими куклами.

Упражнения к тексту:

Советы:

  • Каждое новое слово желательно записывать в отдельную тетрадь с переводом, так активируется механическая память
  • Слова нужно учит каждый день, тогда они перейдут из пассивного словаря в активный
  • Не следует заставлять ребенка читать текст, который ему не нравится, материал запоминается быстрее, когда он интересен

Тексты для школьников

Школьники владеют английским в большой степени, чем дети дошкольного возраста, поэтому тексты становятся сложнее, а лексика и обзор тем – разнообразнее.

Пример 1

Let me introduce myself. My name is Veronika and I’m 10. I am a pupil. I study at school number 122. I am at the forth form. I like my class, that’s why I study with pleasure. I have many friends here; their names are Natasha, Olya and Alina. Our usual entertainments are playing with puppies, running and talking.

This year I come back home myself. I am not afraid to go by bus and cross the road. At home I do my homework and watch TV, sometimes I cook dinner. My parents come home at 6 o’clock and we go shopping. I love them so much.

Позвольте представиться. Меня зовут Вероника, и мне 10. Я ученица. Я учусь в школе номер 122. Я в четвертом классе. Я люблю свой класс, поэтому я учусь с удовольствием. У меня здесь много друзей; их зовут Наташ, Оля и Алина. Наши обычные развлечения – это играть с куклами, бегать и разговаривать.

В этом году я возвращаюсь домой сама. Я не боюсь ездить на автобусе и переходить дорогу. Дома я делаю свои уроки и смотрю телевизор, иногда готовлю ужин. Мои родители приходят домой в 6 часов, и мы идем по магазинам. Я их очень люблю.

Упражнения к тексту:

  1. Переведите следующие слова и фразы с английского на русский:
    • Let me introduce myself
    • A pupil
    • The forth form
    • With pleasure
    • Entertainment
    • To be afraid
    • Cross the road
    • Do homework
    • Cook dinner
    • Go shopping
  2. Переведите следующие слова и фразы с русского на английский:
    • Меня зовут …
    • Я учусь в школе
    • У меня много друзей
    • Играть в куклы
    • В этом году
    • Сама возвращаюсь домой
    • Смотрю телевизор

Пример 2

My name is Vika. I’m 18 years old and I’m a student. I study at the university every day and my classes finish at 5 o’clock, so I don’t have much spare time. But when I’m free, I like to spend some time with my friends. Usually we visit a café or go to the cinema.

On Saturday and Sunday we go to the gym and train hard. In the evening we like to ride a bike or walk in the park. When I’m at home, I watch interesting films and read books. My favourite film is “Green Mile”, and book – “Harry Potter”. I practice sport too. Every Tuesday I play volleyball on the beach, and also swim and take sunbath.

Меня зовут Вика. Мне 18 лет, и я студентка. Я учусь в университете каждый день, и мои занятия заканчиваются в 5 часов, поэтому у меня мало свободного времени. Но когда я свободна, я люблю проводить время с моими друзьями. Обычно мы посещаем кафе или идем в кино.

В субботу и воскресенье мы ходим в тренажерный зал и усердно занимаемся. Вечером мы катаемся на велосипеде или гуляем в парке. Когда я дома, я смотрю интересные фильмы и читаю книги. Моя любимый фильм – «Зеленая миля», а книга – «Гарри Поттер». Я также занимаюсь спортом. Каждый вторник я играю в волейбол на пляже, и плаваю, и загораю.

Упражнения к тексту:

  1. Придумайте предложения со следующими словами и переведите:
    • Student;
    • university;
    • spare time;
    • to spend time;
    • to visit a café;
    • to ride a bike;
    • to practice sport;
    • to take sunbath.
  2. Придумайте рассказ о себе на основе приведенного текста.

Советы:

  • Читая текст, следует запоминать грамматические конструкции и стандартные обороты, что поможет заговорить на английском языке
  • Язык стоит применять везде, стараться говорить вслух на английском то, что ты делаешь и что видишь
  • Если вы убедите своих родственников и друзей тоже начать учить язык, то вместе вам будет гораздо легче освоить его

Если Вы устали учить английский годами?

Те, кто посещают даже 1 урок узнают больше, чем за несколько лет! Удивлены?

Без домашки. Без зубрежек. Без учебников

Из курса «АНГЛИЙСКИЙ ДО АВТОМАТИЗМА» Вы:

  • Научитесь составлять грамотные предложения на английском без заучивания грамматики
  • Узнаете секрет прогрессивного подхода, благодаря которому Вы можете сократить освоение английского с 3 лет до 15 недель
  • Будете проверять свои ответы мгновенно + получите доскональный разбор каждого задания
  • Скачаете словарик в форматах PDF и MP3 , обучающие таблицы и аудиозапись всех фраз

Адаптированные книги являются хорошим способом изучения языка для начинающих. Они написаны более легким языком, поэтому смысл постигается быстрее.

Пример 1

Once upon a time there was a poor miller. He lived in a small house with his three sons. The miller worked at the mill, and his sons helped him. The miller had no horse. That’s why he used his donkey to bring wheat from the fields. The years went by. The miller grew old and died. His sons decided to divine their father’s things among themselves. That was easy: he had almost nothing to leave to his sons. Only his mill, his donkey and his cat.

“I’m going to take the mill” said the miller’s oldest son.

“I’m going to take the donkey” said the second.

“And what about me?” asked the youngest son.

“You? You can take the cat,” laughed his brothers.

Однажды был бедный мельник. Он жил в маленьком доме вместе со своими тремя сыновьями. Мельник работал на мельнице, и его сыновья помогали ему. У мельника не было лошади. Поэтому он использовал осла, чтобы привезти пшеницу с полей. Годы шли. Мельник состарился и умер. Его сыновья решили разделить вещи отца между собой.

Это было легко: у него практически ничего не было, чтобы оставить своим сыновьям. Только его мельница, его осел и его кот.

«Я возьму мельницу», — сказал старший сын мельника.

«Я возьму осла», — сказал второй.

«А что насчет меня?» — спросил младший сын.

«Тебя? Ты можешь взять кота», — засмеялись его братья.

Упражнения к тексту:


Пример 2

Hello, I’m a peacock. I’m from Africa. I live in the grasslands. Now I’m grown-up, but I want to start my story from my birth day. Here it is. I’m sitting in an egg. It is as big as me. I’m tired to sit here. I want to get out and see the world. Sometimes it is light and sometimes dark in the egg. When it is dark, I sleep. When it is light, I want to go out, because I have nothing to do here.

Now it is very light. I hit the egg with my beak. Suddenly, there is a small hole in the wall of the egg. Now I can see the outside world. Oh! It’s great there! I see a lot of different animals. They are walking in the grass. Some animals are eating the grass; another — the leaves.

Привет, я павлин. Я из Африки. Я живу на пастбище. Сейчас я вырос, но я хочу начать свою историю со дня моего рождения. Вот она. Я сижу в яйце. Оно такое же большое, как и я. Я устал сидеть здесь. Я хочу вылезти и посмотреть мир. Иногда светло, а иногда темно в яйце. Когда темно, я сплю. Когда светло, я хочу выйти, потому что мне здесь нечего делать.

Сейчас очень светло. Я ударил яйцо клювом. Вдруг появилась маленькая дырочка в стене яйца. Сейчас я могу видеть внешний мир. Ох! Это потрясающе! Я вижу много разных животных. Они ходят по траве. Некоторые животные едят траву, другие — листья.

Упражнения к тексту:

Советы:

  • Адаптированные тексты хороши для начинающих, но не стоит ими увлекаться. Когда вы поймете, что уже достаточно улучшили свой уровень, переходите на более сложные тексты. Можно выбрать эти же самые истории, но уже неадаптированные.
  • Эффективным способом изучения языка с помощью перевода текстов является метод Ильи Франка. К нему можно перейти после того, как хорошо будет усвоен адаптированный материал

Тексты для начинающих взрослых

Тексты для взрослых затрагивают более серьезные тематики , соответственно кругозору человека. Но, несмотря на их серьезность, слова также легко запоминаются, как и из детских текстов.

Пример 1

Moscow Kremlin is one of the most famous tourist attractions in the world. It is situated in the capital of Russia – Moscow. Moscow Kremlin has a big history. It is more than 500 years old. It has 20 towers. The highest tower is Troizkaya tower. The president of Russia works in Kremlin. It is red now, but many years ago it was white. Many tourists come to Moscow to visit the Kremlin Square and the Kremlin itself.

Московский Кремль – одна из самых известных туристических достопримечательностей в мире. Он находится в столице России — Москва. Московский Кремль имеет большую историю. Ему более пятисот лет. У него 20 башен. Самая высокая – Троицкая башня.

Президент России работает в Кремле. Он сейчас красный, но много лет назад был белым. Много туристов приезжает в Москву, чтобы посетить Кремлевскую площадь и сам Кремль.

Упражнения к тексту:

  1. Напишите подобный текст про Казанский Кремль. Вспомогательные слова:
    • Kazan Kremlin;
    • Tatar;
    • Kazan;
    • Ivan the Terrible;
    • capital;
    • UNESCO.
  1. Переведите следующие слова и фразы:

Пример 2

What do women wear? It’s a very difficult question for men. The woman’s cloth depends on the weather and the season of the year. They usually wear a skirt with a blouse or a dress. If it is cold, they take a coat. It is always necessary to have a hat and a pair of beautiful gloves. There are stockings and shoes on their feet.

And what do men wear? Their usual clothes are a shirt and trousers, a jacket or a coat, shoes and socks. If it gets cold, they take a hat and pair of gloves.

Что носят женщины? Это очень сложный вопрос для мужчин. Одежда женщины зависит от погоды и времени года. Они обычно носят юбку с блузкой или платье. Если холодно, они берут пальто. Всегда необходимо иметь шляпу или пару красивых перчаток. На их ногах носки и обувь.

А что носят мужчины? Их обычная одежда – это футболка или штаны, пиджак или пальто, обувь и носки. Если становится холодно, они берут шляпу и пару перчаток.

Упражнения к тексту:

  1. Перечислите все названные предметы одежды и переведите .Например, skirt – юбка и т.д.
  1. Составьте небольшой рассказ, описывая свой гардероб. Например: There are many clothes in my cupboard: skirts, trousers, etc.

Советы:

  • Взрослым часто не удается найти время, которое можно уделить изучению, тогда нужно совмещать изучение английского с текущими делами. Например, слушать английские тексты по пути на работу и повторять за диктором.
  • Замените язык на своем телефоне на английский, тогда вы определенно выучите еще немного новых слов, чтобы расширить свой вокабуляр.

Изучение языков никогда не представлялось легким делом, но чтобы облегчить себе обучение, стоит использовать правильные и интересные методики, а также стараться разговаривать на английском при любом удобном случае.

ddvor.ru - Одиночество и расставания. Популярные вопросы. Эмоции. Чувства. Личные отношения